Teamuitje

Opdrachtgever
Tanja Noy

Datum/periode
24 mei 2010 t/m 7 juni 2010

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Mijn opdracht is om een leuke dag te verzorgen voor de medewerkers van Basisschool Roncalli. Ik zou enkele activiteiten verzinnen en zorgen dat deze activiteiten uitgevoerd worden wanneer er een keus is gemaakt door de leraren en leraressen. Ook zorg ik ervoor dat er zoveel mogelijk mensen kunnen komen. Ik hou de medewerkers op de hoogte en zorg ervoor dat alles duidelijk is.

Verloop opdracht:
Het is heel goed gegaan. Ik heb genoeg activiteiten voorgesteld waar de medewerkers hun keuze uit konden maken. Ik heb geprobeerd om in te spelen op hun wensen. Ik wist namelijk dat ze niet zo actief waren, dus moest ik opties bieden die hun wel aanspraken.

De volgende competenties heb ik ontwikkeld;
Innovativiteit, Schriftelijke communicatie, Verbeeldingskracht

Competentie Innovativiteit

Situatie:
Ik kreeg te horen dat er bij andere teamuitjes geen speciale activiteiten gehouden werden.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat ik open stond voor vernieuwing en ideeën voor vernieuwing zou aandragen.

Acties:
Ik stelde voor om partners mee te nemen omdat dat nog nooit eerder was gedaan, en ook stelde ik andere activiteiten voor dan die voorheen hebben plaatsgevonden. Zo kwam ik met activiteiten als cocktailshaken, theetuinen met een cursus karikatuurtekenen en om naar de pannenkoekenboot te gaan. Hier voor heb ik op internet gekeken en aan mensen uit mijn omgeving navraag gedaan.

Resultaat:
Vaak gingen de medewerkers een hapje eten, ik wilde hier wat anders van maken door een leuke activiteit voor te stellen en dat heb ik gedaan. De medewerkers wilden echter liever geen partners meenemen. Toch heb ik het voorgesteld, waaruit blijkt dat ík wél open sta voor vernieuwing.

Terugkoppeling:
Ik vond het zelf allemaal nog wat behouden, maar dat is zoals de medewerkers zijn en daar moet je ook op inspelen.

Competentie schriftelijke communicatie

Situatie:
Er moesten enkelen dingen op papier gezet worden, zoals de datum waaruit de medewerkers konden kiezen om hun teamuitje te laten plaatsvinden en de activiteiten etc.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat dit een duidelijk overzicht werd en dat dit in foutloos Nederlands gebeurde.

Acties:
Ik heb de activiteiten onder elkaar gezet en daarboven uitgelegd wat de bedoeling was. De medewerkers moesten namelijk hun eerste, tweede, derde etc. keus aangeven. Ook heb ik een overzicht gemaakt van de data waarop het teamuitje zou kunnen plaatsvinden, hierbij stonden de namen van de medewerkers en zo konden zij gemakkelijke een kruisje zetten op welke datum zij konden. Dit heb ik in word getypt met spellingscontrole en ik heb het zelf daarna nog een keer herlezen om te controleren op spellingsfouten. De fouten heb ik eruit gehaald.

Resultaat:
Het overzicht was duidelijk voor de medewerkers en ook voor mij om alles terug te lezen. Ook was het in foutloos nederlands.

Terugkoppeling:
In het vervolg zou ik het net zo doen en wellicht zou ik er dan nog iemand anders naar kunnen laten kijken om het te controleren.

Competentie Verbeeldingskracht

Situatie:
Ik moest activiteiten voorleggen die de docenten zouden aanspreken.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat ik mezelf kon inbeelden in anderen. Ook zou ik mijn ideeën goed moeten kunnen vormgeven en tijdens een persoonlijk gesprek deze ideeën tot de verbeelding laten spreken.

Acties:
Ik heb gevraagd welke interesses de leraren hadden, wat ze met vorige teamuitjes hebben gedaan en hoe ze dit vonden. Aan de hand van die informatie ben ik op zoek gegaan naar leuke teamuitjes en heb ik in mijn omgeving gevraagd wat zij leuk zouden vinden om te doen. Ik heb uitgelegd wat je waar kon doen en waarom dat leuk zou zijn.

Resultaat:
Door veel vragen te stellen, kreeg ik een idee waar hun interesses lagen. Zo kon ik activiteiten voorstellen die zij leuk zouden vinden.

Terugkoppeling:
In het vervolg zou ik ook vragen stellen en erachter willen komen wat andere activiteiten zijn geweest. Dit is ook belangrijk zodat je niet 2 keer dezelfde activiteit plant, maar door te vragen hoe ze dit vonden krijg je ook een beeld wat zij leuk vinden. Hier kon ik dan goed op inhaken.